מאמרים נוספים

שוק הנדל”ן בפתח תקוה

 

מצב שוק הנדל”ן בפתח תקוה ואיתור הזדמנויות

מה לא עברנו בשנתיים האחרונות? קורונה, אפקט פוסט קורונה שהטיס את מחירי הנדל"ן למעלה בעקבות ביקושים מטורפים לנכסים עם גינה/גג. לאחר מכן ראינו התערבות של הממשלה ובנק ישראל בניסיונות לצנן את השוק, עליות בריבית בנק ישראל ובריביות המשכנתא ובעקבות זאת הצטננות רצינית של שוק הנדל"ן.  לאחר מכן הגיעה השבת הארורה ובעקבותיה מלחמת חרבות ברזל שהכניסה את הישראלים להלם ובלמה את שוק הנדל"ן לחלוטין.

ברבעון האחרון אנו עדים להתאוששות מרשימה של שוק הנדל"ן, שגם ביקור של נחיל כטב"מים וטילים מאיראן הרחוקה לא מצליח לעצור. באמצע חודש אפריל דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על עלייה במדד מחירי הדיור. בלשכה טוענים כי הסיבה לכך הם מבצעים משתלמים בהם יצאו הקבלנים על מנת להוריד את  מלאי הדירות שברשותם.  הצרכן הישראלי כבר הבין כי ריבית הפריים הגבוהה פה בשביל להישאר – והציף את משרדי המכירות.

 

עכשיו זה הזמן לרכוש נכס?

כפי שזה נראה עכשיו, ובהתאם לתחזיות של החודשים האחרונים, אנחנו נתחיל לראות התאוששות בשוק הנדל"ן ונחזור לעליות מחירים. אף אחד לא יכול לומר מתי זה יקרה בדיוק, אבל נראה שזה הזמן לעשות עסקה, בטח בשוק היד השנייה,  שוק שעדיין מאפשר לרכוש נכסים במחירים סבירים. ולרכישה בתקופה הזאת יש הרבה מאוד יתרונות.

לצפייה במאגר נכסים יד שנייה באזור פתח תקווה

ראשית, קיים פוטנציאל לתשואות גבוהות. כאשר רוכשים נכס במחיר נמוך יותר, יש פוטנציאל עלייה כאשר השוק יתאושש.  שנית, בשוק רגוע יש לקונה עדיפות ברורה במשא ומתן. בתקופות של מחירים נמוכים, המוכרים עשויים להיות מוכנים יותר לנהל משא ומתן על מחיר או תנאים אחרים של המכירה.

אם אתה משקיע אז זה בכלל משתלם.  השקעה בנדל"ן כשהמחירים נמוכים תעזור בגיוון תיק ההשקעות. ביצועי נדל"ן שונים ממניות ואג"ח, מה שמספק גידור מפני תנודתיות בשוק.

חשוב לערוך מחקר מעמיק, לשקול את מצבכם הכלכלי ולהעריך את תנאי השוק המקומיים לפני קבלת החלטה לרכוש נכס. אמנם לקנייה נמוכה יכולה להיות יתרונות, אבל זה גם חיוני להבטיח שהנכס עומד ביעדים ארוכי הטווח ובתוכניות הפיננסיות שלך.

התאוששות מכירת הדירות החדשות

כפי שזה נראה כרגע, הקבלנים על הגל. הם יצאו במבצעי מימון אטרקטיביים ומוכרים לא מעט דירות חדשות. זה טוב לזוגות צעירים שרוכשים את דירתם הראשונה, אך גם מניע את שוק יד השנייה עקב שדרוג של משפרי דיור.  

לצפייה בפרויקטים חדשים מקבלן

משפחה שמתאפשר לה  לשדרג לנכס גדול יותר, מעמידה את דירתה הקודמת למכירה ולעיתים במחיר אטרקטיבי – ולא רק בגלל הלחץ למכור אלא בגלל העובדה שהם מגלגלים חלק מההנחה שקיבלו ישירות לקונים.

קצת נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: "בחודש פברואר 2024 נמשכה ההתאוששות במספר העסקאות, לאחר השפל בעסקאות החודשיים הראשונים למלחמת חרבות ברזל. סך הדירות שנמכרו (חדשות ויד שנייה) עמד על 7,511, כולל דירות בסבסוד ממשלתי. מדובר בגידול של 19% בהשוואה לפברואר אשתקד, וירידה של 7% בהשוואה לחודש ינואר 2024, שקדם לו.

השווה בין מאפיינים
הוסף מאפיינים להשוואה